„A
legfőbb, hogy ne árts.”
Ez a
könyv a karácsonyi ajándékom volt, amit joker-nek választottam a
Párbajra. Nagyon szeretem Dan Brown műveit, a belőlük készült
filmeket meg pláne. Az Infernoban sem csalódtam. Bár a sok olasz
hely között néha elvesztem, de hát nem is nekem kellett nyomoznom
ugyebár. :-)
A
főszereplőnk Robert Langdon szimbólumkutató, akit már jól
ismerünk a Da Vinci-kód vagy akár az Angyalok és démonok című
könyvekből. A professzor egy rémálomból ébred egy
firenzei kórházban, hogy aztán egy másik rémálomba csöppenjen.
Olyasmibe, ahol az embernek emlékezetkiesése van egy a fejét ért
lövés miatt, folyton csak menekül nem is tudja ki elől és miért.
Langdon
egy Sienna Brooks nevű orvossal rohan a városon át, s közben
együtt próbálják megfejteni, hogy mi is történt vele, miért nem emlékszik semmire, és mi az
a furcsa kis fém cucc a zakója rejtett zsebében.
Langdon
tudását felhasználva nyomoznak, menekülnek Firenze rejtett és
kevésbbé rejtett helyein keresztül, mígnem - Dante Isteni
Színjátékának köszönhetően összerakva a kirakós darabjait -
egy sötét titokra lelnek. Vajon időben odaérnek a rejtvényben
megadott helyre és elháríthatják a veszélyt?
Vajon
az előző kérdés költői vagy sem? Én meglepődtem a
végeredményen. (Ami nem mellesleg szerintem k... igazságtalan)
Olvastam
olyan kritikákat az Inferno-ról, melyben arra panaszkodnak olvasók,
hogy Dan Brown sablonos és kiszámítható. Erre csak azt tudom
mondani, hogy nyilván egy Robert Langdon főszereplésével íródott
regényben Robert Langdon fog nyomozni és menekülni és aztán
megoldani a rejtélyt. Ennyi. Én szerettem, bár a sok rohanásban
néha kicsit elfáradtam, és nem bírtam követni, hogy mikor milyen
hátsókertben, vagy múzeum titkos folyosóján menekülünk éppen.
De számomra szórakoztató könyv volt. Azt kaptam, amit vártam.
Robert Langdont.
Íme
az a jelenet, amit ha kihagynak a könyvből készülő filmből,
akkor marha mérges leszek:
„Nem
is szerszámoskamra, ismerte fel Langdon az orrát fintorgatva,
amikor közelebb értek. Hanem egy ToiToi...
Amikor
felfénylett az eszköz, Langdon a sima felületre vetítette a
képet. Feltűnt a La Mappa dell'Inferno, kiragyogva a
homályból. Botticelli egy mobilvécé falán, gondolta
Langdon szégyenkezve. Ez lehetett a legkevésbbé elegáns hely,
ahol egy Botticelli valaha megjelent.”
Szívesen
ajánlom bárkinek, aki egy hosszabb lendületű, bonyodalmakkal
átszőtt krimit szeretne. Dan Brown rajongóknak főleg. Robert
Langdon rajongóknak pedig egyenesen kötelező. :-)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése
Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.