2013. augusztus 4., vasárnap

Ray Bradbury: A tetovált ember



„Elszáll a szerelem, hogyha nem vigyázzák, meghal a szerelem, ha börtönben tartják.”
Marionett Rt.




Ez előtt a könyv előtt sosem hallottam Ray Bradbury-ről. Nem is tudom, hogy miért akartam pont ezt elolvasni, de elég sok utánajárás kellett a beszerzéshez, mert csak antikváriumban kapható. Ott is csak hosszú várólistával. Nagyon változatos könyv. Néha utáltam, máskor imádtam. Elég sokáig tartott mire átrágtam magam rajta.

Története: A mesélő gyalogtúrája során, egy este találkozik össze a tetovált emberrel, akinek testét teljes egészében „bőrfestmények” díszítik. Amik éjszaka megelevenednek és történeteket mesélnek az őket szemlélőknek. Egészen pontosan 18 történetet, melyek egytől-egyig egy lehetséges jövőt vázolnak fel. Elég nyomasztóak, de emellett nagyon tanulságosak. Természetesen mialatt a tetovált ember alszik, a mesélő végig is nézi az összes mesét, mígnem elér a bal lapockán található ködös folthoz, ami - ha valaki elég időt eltölt a férfi társaságában - megmutatja a szemlélőnek a halálát...

Voltak kedvenc történeteim, mint például A róka és az erdő, a Marionett Rt, vagy A város, bár ebből a 3-ból 2 halállal végződött. (Nagyjából ez volt az arány végig.)
Bradbury igen színes fantáziával rendelkezett és messze megelőzte korát a témaválasztásban. Gondoljunk csak bele, ezt a könyvet 1951-ben adták ki először és olyasmikről ír benne, mint az űrutazás, emberszabású robot, időutazás, vagy a gombnyomásra működő konyha.
Állítólag 1969-ben film is készült 3 történetből, de nekem sajnos nem sikerült ráakadnom sehol. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.