2013. november 19., kedd

Christopher Moore: A leghülyébb angyal



„Biz’ a vágy oszlopai összeomlanak a hülyeség súlya alatt.” (Christopher Moore)
 


Vegyes érzelmekkel viseltetek ez iránt a könyv iránt. Volt, amikor jókat röhögtem rajta, de volt, hogy a fejemet fogtam annyira beteg. Bár Christopher Moore-tól mi mást várhatnánk. Csak hát nem nagyon vágytam arra, hogy arról olvassak, ahogy egy flúgos házaspár a temetőben szexel és mindezt a holtak lelkei kommentálják. Na, az egy kicsit sok volt nekem.

Története:
Egy kisfiú - Josh Barker – egy Pine Cove nevű amerikai kisvárosban tanúja lesz, amint a Télapót meggyilkolják egy ásóval. Mindezt karácsony előtt pár nappal. És ugyebár, ha a Télapó halott, akkor nincs ajándék. Így Josh Istenhez imádkozik, és arra kéri, hogy támassza fel őt. Nehogy már ne legyen karácsony.
Isten ezért leküldi a földre egyik angyalát, személy szerint a csoki mániás Razielt, akinek azonban a már említett édesség annyira leköti a figyelmét, hogy nem fogalmaz túl pontosan a feltámasztás során, így a kisvárosra szabadít egy rakás… No, de nem akarom lelőni a poént.

Nem nagyon tudnék kedvenc szereplőt kiemelni, mert egyikük sem nőtt a szívemhez. Van itt füvező rendőr, dilinyós tudós, színésznő, aki folyton hangokat hall, és a „csoki angyala” Raziel, akit a Biff evangéliuma című könyvből már ismerhetünk. És még sorolhatnám.

Elég nehéz úgy idézni belőle, hogy ne áruljak el lényeges dolgokat. De azért megpróbálom:
„A nő eszeveszetten tisztogatta az ásó nyelét, közben vigyázva, hogy ne menjen túl közel a halotthoz…
-          Azt hiszem, az ujjlenyomat rendben van – bólintott Tuck – de engem kicsit aggaszt, hogy a nyélen ott áll alkoholos filccel a maga neve. Ez árulkodó lehet.
-          Ha nem jelölöm meg a szerszámaimat, sosem kapom vissza…”
 
-          Bejössz?
-          Van forró csokid?
-          És hozzá mályvacukrom is – felelte a Démonnő.
-          Áldott legyen a mályvacukor – mondta az angyal.”

Hogy kinek ajánlanám? Aki bírja a durva beszédet és a fárasztó humort, az nyugodtan olvassa el.

2 megjegyzés:

  1. Christopher Moore-tól még nem olvastam semmit, viszont több ajánlót láttam, többségében a Biff evangéliumáról, de továbbra sem győzött meg. Ahogy az általad az elején kiemelt részletet is végiggondoltam, egyre biztosabb lettem benne, hogy ez már nekem sok lenne. A fárasztó humort általában szeretem, de a morbid humor nem nekem való.

    VálaszTörlés
  2. Ó, én sem szeretem a fárasztó humort. Magával a humorral semmi bajom. :) Úgyhogy szerintem én sem fogom elolvasni ezt a könyvet. nem mintha sok időm lenne olvasni. :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.