2013. május 26., vasárnap

Havas Henrik: Szeretők



A Könyörtelenek után végül is sor került a Szeretők című Havas könyvre is. Hát, nem lettem tőle vidám. Mindenesetre egyszer érdemes elolvasni.

Az Előszó helyett részben Havas Henrik így ír:
„Fogalmazhatnék erősebben is, de maradjunk annyiban, hogy picit csalódtam magunkban, férfiakban.”
Nos, megnyugtathatom Havas Úr, én emellett még csalódtam magunkban, nőkben is. Hiszen kettőn áll a vásár. Amellett, hogy elég sok férfi csalja meg a feleségét, akár betegség, akár elhidegülés miatt, vagy csak mert unatkozik, elég sok nő hajlandó szeretőjévé válni az ilyen férfiaknak. Ki azért, hogy meneküljön a szülői ház nyomorából, vagy egy erőszakos férj mellől, amit még akár meg is érthetnénk, de vannak olyan nők, akik pusztán unalomból, vagy pénz sóvárságból teszik ezt. És még büszkék is rá.
27 nő történetét olvashatjuk el ebben a könyvben, 3 kategóriába sorolva: van, aki boldog szeretőként, van, aki feladta, és van, aki még reménykedik, hogy egyszer több lesz belőle.
Havas Henrik azt írja, hogy reméli, hogy elolvasás után az emberek úgy teszik majd le a könyvét, hogy tanultak valamit. Igen, roppant tanulságos volt. Különösen a következő rész:
„A férjem miatt lettem szerető. Azt hiszem, ez nem csoda azok után, hogy tíz éve a nőgyógyászati műtétem után kijelentette: te már nem vagy nő!” Hát mit lehet az ilyennek kívánni. Száradjon le.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.