2012. március 29., csütörtök

Sohonyai Edit: Macskaköröm

Ha azt mondom, hogy kb. huszadszor olvastam el ezt a könyvet, akkor nem tévedhetek nagyot. Általános iskolásként kaptam, mint jutalomkönyvet. Iza néni, az osztályfőnököm nem is választhatott volna jobbat számomra. Imádom!!!!!

                                Sztori:
A főhős Mészáros Zsófi, aki, ha egy tündér három kívánságát teljesítené, akkor a következőket kérné:
„1. Legyen a papagájaimnak fiókájuk.
2. Költözzünk családi házba.
3. Legyek szép!”
Zsófi a 14 évesek „bonyolult” életét éli egy lakótelepi panelban szüleivel. Első csókját a szemben levő ház 9. emeletén lakó Zsolttól kapja, akivel aztán egy félreértés miatt szakít. Ezután színrelép Szücsi, aki szíve kalácsában a mazsola lesz.
Imádja az állatokat. Macskája a Mörrenmorcogi Kacor nevet viseli. Legjobb barátnőjével, Katival állategészségügyi suliba iratkoznak be, ahol aztán nagy kalandokat élnek át. Gyakorlati órákon hol csirkéket fogdosnak össze, hol borjakat oltanak.

Kedvenc szereplő: Szücsi és Mörrenmorcogi Kacor

Kedvenc részek:
„Vége mindennek. Quasimodo, a szörnyeteg harangozó, magára rántotta a harangot.”
„Mikor lekászálódtam a lóról, a lábam X-be állt. Az unokanővérem azt mondta, hogy fussak egy kicsit. Megpróbáltam. A stílusomat egy kígyó is megirigyelhette volna.”
„Úgy méregetett, mint egy gólya, aki azon gondolkodik, hogy mielőtt agyonvágja a levelibékát, még kelepeljen-e egyet.”


Íme hát egy újabb könyv arról a képzeletbeli listáról, amit egy embernek feltétlenül el kellene olvasnia élete során. Ha valaki egy kis vidámságra vágyik, akkor Macskaköröm.

1 megjegyzés:

  1. Véletlenül keveredtem ide. Én is jutalomkönyvként kaptam a suliban, még most is (30 felett) szeretem olvasni :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.